HTML

Szülő vagyok, elváltam

Szülő vagyok, elváltam. Hogyan tovább? Akarsz róla beszélni? Minden, ami ide passzol. Örömök és bánatok. Te hogyan csinálod?

Friss topikok

  • matyi10 (törölt): @Szülő vagyok, elváltam: Nem jó. Örülj, hogy nem élted át. De általánosítani nem akarok. Lehet, ... (2009.08.08. 16:04) Értelmezési kérdések

Linkblog

Archívum

Értelmezési kérdések

2009.07.29. 08:22 Szülő vagyok, elváltam

 

A bírósági végzésben, mely a beadott egyezségünk alapján született, az alábbi mondatok szerepelnek:
 
1. „Kötelezi magát az alperes, hogy 2008. április hó 1. napjától kezdődően, havonta előre esedékesen megfizet a felperesnek kk. XXX és YYY nevű gyermekei tartására minden hónap 15. napjáig mindenkori jövedelme – adóval és járulékokkal csökkentett összegének - 20-20 %-át, de minimum 15.000-15.000 (tizenötezer-tizenötezer) forintot.”
 
Kérdés: szerintetek ez mit jelent? Alperes köteles 12x évente gyerektartást fizetni? Vagy – ahogyan ő most hivatkozza – amikor a gyerekek a nyári időszakos kapcsolattartás keretén belül huzamosabb ideig (idén 4 hét) nála vannak, arra az időre nem köteles fizetni?
Mert legyünk őszinték, attól, hogy a kicsik nincsenek itthon, „költségük van” – most például beszereztem a következő tanév tankönyveit és füzeteit, a kötelező olvasmányokat… 47.000 Ft-nál tartok… Lekopogom, nem okozott anyagi nehézséget, év közben úgy osztottam-szoroztam, hogy ez a pénz most meglegyen; ráadásul ha a jövőbe tekintek – nyelvkönyv, atlasz, különtanár, mifene – nem is egy hatalmas összeg.
 
2. „Az apa jogosult a kk. XXX és YYY utónevű gyermekeket minden hónap páros hétvégéjén pénteken du. 16 órakor magával vinni és köteles őket az anyához vasárnap este 18 órára visszavinni”
 
Kérdés: szerintetek ez mit jelent? Ha alperesnek szombaton 11:30-kor jut eszébe eljönni a gyerekekért, akkor addig én köteles vagyok otthon ülni és várni rá? Vagy ragaszkodhatom a saját életemhez, időbeosztásomhoz, és ha nem jön (Figyelem! Nem a gyerekek hibájából nem valósul meg a láthatás!) pénteken 16:00-ig, akkor fennáll a lehetőség, hogy azon a hétvégén nem találkoznak.
Az időpontokat igyekszem rugalmasan kezelni, ha esetleg pénteken már a napköziből elvinné őket, vagy csak estefelé érne hozzánk, természetesen nem lenne kifogásom. Ahogyan a visszahozatal időpontja sem szentírás, ha megbeszéljük és megfelel, lehet 16:00 is, de 18:47 is. (Bár bevallom, a túl kései idő zavar – sajnos hajnali madarak vagyunk, ügyeletbe viszem a gyerekeket reggelente, másképp nem tudom megoldani, hogy beérjek a munkahelyemre. Így nálunk a korai fekvés a jellemző.)

5 komment

Címkék: láthatás gyerektartás

A bejegyzés trackback címe:

https://szulovagyok-elvaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr481274969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.08.05. 22:26:35

Úgylátszik a válási okiratok szövege mit sem változott '83 óta. Ekkor váltak el ugyanis a szüleim. Hasonló száraz szöveget nyomtak akkor is. Persze nekünk gyerekeknek olvasni, elég szívszoritó volt. :( (kiegészítve, hogy húsvét és karácsony egyik napja is a másik szülőé) Két karácsonyfa kétszeri ajándékozás dupla adag beigli. Ennyi talán a válás "előnye" gyerekszemszögből. :(

Szerintem az elvitel ki fog alakulni az elkövetkezendő időkben. Egyébként ha már úgy indulnak neki a felek, hogy mit mond a biróság és ahhoz igazítják a láthatást, eleve rosszul kezdődik.

mokkaczuka 2009.08.06. 12:48:08

Tizenötezer forinton alkudozik? Mikor én elváltam - de már előtte is - havi 80 rongyot pengettem a volt asszonynak, ebből volt 40 az asszonytartás, 40 a kisebbik gyerek után (a nagyobbik már nagykorú volt akkor). Persze a havi 80-ra még rájöttek dolgok, zsebpénz, kiránduláspénz kifizetése, tanévkezdetkor külön még pénz, úgyhogy nagy átlagban az vagy 90 volt inkább, és még az ex pampogott ezek után.

Úgyhogy üzenem, szépen pengesse csak a volt párod azt a harminc rugót akkor is, ha épp nála vannak, mert baromi olcsón úszta meg.

Szülő vagyok, elváltam 2009.08.06. 19:33:25

@matyi10: sajnos 1,5 év alatt nem alakult ki...
Szerencsére nem tudom, milyen lehet mindezt megélni, pedig néha sokat segítene.

Szülő vagyok, elváltam 2009.08.06. 19:36:27

@mokkaczuka: nna, nálunk semmiféle plusz nincs; a "kötelező" láthatásra viszi őket és akkor nyilván nem kell 2-3 napi élelmet csomagolnom, de semmi több. Pedig van osztálykirándulás, külön program, lányomnak ekcéma, fiamnak szemüveg - nem sorolom, mert nem panasznak szánom.
És igen, olcsón úszta meg, ami részben amiatt volt, hogy mielőbb túl akartam lenni a váláson (sikerült a 2. tárgyaláson), részben a gyerekek miatt természetesen, mert a hangulatommal nem akartam terhelni őket.

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.08.08. 16:04:49

@Szülő vagyok, elváltam:

Nem jó. Örülj, hogy nem élted át. De általánosítani nem akarok. Lehet, hogy ők máshogy élik meg az egészet mint én anno.

1,5 év alatt nem alakult ki az bármit jelenthet. Hiszen lehet, hogy még egymás ellen dolgoztok és ez is hátráltatja. Idővel (valamelyik irányba) kiforrja magát a dolog.
süti beállítások módosítása